maandag 27 juli 2009

My Discoveries


Wat ik met dit ding heb ontdekt? Dat het heel erg handig en leuk is om een web 2.0 catalogus te hebben. Iedereen kan een bijdrage leveren door een waardering toe te voegen of een recensie en natuurlijk door tags toe te voegen waardoor nog meer mensen het betreffende materiaal kunnen vinden. Heel toepasbaar dus en denk ik zeer de moeite waard om meer onder de aandacht te brengen van ons publiek. Het is namelijk gewoon ontzettend leuk om te laten weten wat je ergens van vindt.

Ik vindt de lay out van My Discoveries die ook via Mijneigenbibliotheek is te gebruiken wel een beetje saai trouwens. Dat kan vast wel wat flitsender en mooier. Zeker iets om aan te werken. Ik vind die 'oude bibliotheekkaartjes' van de Ann Arbor District Library bijvoorbeeld ontzettend leuk. Het oog wil namelijk ook wat. Voor een voorbeeld daarvan kijk je op de site van 23 dingen bij ding 21. Heb ook nog even gekeken op Worldcat en dat ziet er al een stuk leuker uit dan My Discoveries. Ik ga nog proberen om een widget van Worldcat toe te voegen, kijken of dat lukt. Ook leuk van Worldcat vind ik de mogelijkheid om te zoeken via je mobiele telefoon. Zeker iets waar we in de toekomst meer naar toe moeten denk ik: het aanbieden van mobiele informatie en mogelijkheden...

0 reacties: