maandag 27 juli 2009

Bibliotheek 2.0


Volle kracht vooruit zou ik zeggen. Na het lezen van het interview met Karolien Selhorst van De Bibliotheek Vlissingen beschouw ik mezelf behorende tot de groep die in ieder geval vindt dat Web 2.0 kansen biedt voor de bibliotheek. Over het algemeen genomen vind ik angst al een slechte raadgever en zeker in dit geval doen we onszelf tekort wanneer we denken dat er geen rol is weggelegd voor de bibliotheek met betrekking tot Web 2.0

De biblitoheek is van iedereen en met Web 2.0 geven we iedereen een kans om zijn of haar eigen bibliotheek vorm te geven. We zijn al op de goeie weg door er in ieder geval aandacht aan te besteden, maar het kan beter en groter. Ik denk dat de consument, en dus ook onze klant, over een paar jaar ongeacht de plaats of tijd de informatie wil kunnen krijgen die hij wenst. Of dit nou gaat om een boek uit de bibliotheek, cursusaanbod, de activiteitenagenda enz enz.. Ik denk dat er een mooie taak ligt om steeds verder met de klant mee te denken en om zeker niet achter te raken. Want zodra we niet meer weten wie onze klanten zijn, wat ze willen en waar we ze kunnen bereiken zijn we gedoemd te verdwijnen.

Dus: volle kracht vooruit op weg naar Bibliotheek 3.0?

0 reacties: